Leerlingen met een tl/havo-, havo/vwo- of vwo-advies (vwo omvat atheneum en gymnasium) gaan naar de locatie lyceum. Dit is een ruim opgezette locatie met grote lokalen en veel ruimte voor leerlingen om te ontspannen met klasgenoten of huiswerk te maken. De relatie met de leerling is één van de belangrijkste pijlers van de school. Als een leerling zich veilig en prettig voelt kan het echte leren pas beginnen.
Omdat elke leerling uniek is wordt altijd gekeken naar maatwerk wanneer dit nodig blijkt. Dit kan variëren van een trajectklas, bijlessen door vakdocenten, een rustige plek om te pauzeren, maar ook aanpassingen van het programma om bijvoorbeeld een leerling de gelegenheid te geven een topsport te kunnen beoefenen.
Voor elke leerling op het lyceum streven we ernaar deze de ruimte te bieden om zijn talenten te ontdekken, te verkennen en te ontwikkelen op onder andere het gebied van techniek, taal, sport, muziek of bijvoorbeeld theater. Er worden hiervoor extra curriculaire activiteiten aangeboden die voor elke leerling toegankelijk zijn.
Tijdens de extra activiteiten leren de leerlingen bijvoorbeeld een instrument bespelen, robots bouwen, het maken van een theaterstuk of meebouwen aan een houten schip. Natuurlijk worden er ook regelmatig excursies, schoolreizen en buitenschoolse projecten aangeboden. Kortom, het leren en ontdekken beperkt zich niet tot de boeken!
We zijn aangesloten bij Bètapartners: een netwerk van hoger onderwijsinstellingen en vo-scholen, dat de keuze voor bèta- en technische studies aantrekkelijk wil maken. In de bovenbouw worden interessante bedrijfsbezoeken georganiseerd. In het Pre-University College werken we samen met de Vrije Universiteit Amsterdam om leerlingen hun talenten te laten ontdekken en ze voor te bereiden op hun studie. Via loopbaanbegeleiding kunnen leerlingen zich inschrijven voor masterclasses op de VU. Studenten van de VU komen op de locatie om de bovenbouwleerlingen te begeleiden bij het opstarten van het profielwerkstuk.