SPINOZA20FIRST
We bieden leerstof rond thema’s in domeinen aan, zodat je makkelijker verbanden ziet. We leren leerlingen om zoveel mogelijk de regie te nemen over het leerproces, omdat we onze leerlingen willen voorbereiden op de toekomst. Ook besteden we aandacht aan daltonvaardigheden en vaardigheden die je nu en in de toekomst nodig hebt. In ons curriculum is er ruimte voor eigen talenten en interesses naast het volledige aanbod. Dit doe je tijdens explore-tijd. ArtTechLabs, filosofie, dans, het is allemaal mogelijk! Leren in een inspirerende omgeving, waar je aangespoord wordt om jezelf uit te dagen, bereiken we door hoge verwachtingen te hebben van onze leerlingen en ze te blijven prikkelen.
PERSOONLIJKE COACH
Deze school biedt basisondersteuning. Leerlingen krijgen op Spinoza20first een persoonlijke coach die de leerling monitort, ondersteunt en stimuleert.
LESUITVAL
Op Spinoza20first is geen sprake van lesuitval in leerjaar 1 t/m 2, leerlingen werken bij een andere expert of begeleider aan het individuele programma.
PERSOONLIJKE LEERROUTE
Bij ons werk je aan een persoonlijke leerroute, waarbinnen je mag versnellen, verdiepen en vertragen. Daarom spreken we niet van doubleren, maar van plaatsen in een leerjaar, afhankelijk van de leerbehoefte van het kind. Je kunt verder met de leerstof waar je voortgang hebt geboekt of juist leerstof herhalen. Aan het eind van het derde leerjaar sluit je de onderbouw af. Je werkt minimaal op het niveau van je basisschooladvies, met eventueel één of meerdere vakken op een hoger niveau of hoger leerjaar.
BETROKKENHEID OUDERS
Ouders worden actief bij het leerproces van de leerling betrokken. Ook wordt breed meegedacht en meegepraat door ouders tijdens de ouderpanels die regelmatig bijeenkomen.
Vorig schooljaar beoordeelden de leerlingen de veiligheid op de school als goed.