Onderwijs is voor ons meer dan alleen het overbrengen van kennis. Wij bereiden jongeren voor op de toekomst, zodat zij hun loopbaan kunnen vormgeven en een bijdrage kunnen leveren aan onze maatschappij. Dat doen wij met adequaat onderwijs en individuele ondersteuning.
Onze visie
Onderwijs gaat verder dan kennisoverdracht. Het gaat ook over persoonlijke groei. Door oog te hebben voor mensen, en verschillen juist te omarmen, ontdekken wij interesses en talenten van leerlingen.
Onze missie
Wij ondersteunen jongeren om op zelfverzekerde en eigen wijze betekenis te geven aan hun toekomstige rol in de maatschappij.
Onze kernwaarden
Ontdekken: we bieden ruimte om met plezier te experimenteren en daarvan te leren.
Nieuwsgierig: we stimuleren interesse in elkaar en de wereld om ons heen en zoeken de verbinding.
Vertrouwd: we bieden een veilige omgeving waar iedereen zichzelf kan zijn en we respect hebben voor elkaar.
Positief: we werken enthousiast aan onze eigen persoonlijke groei. We zien en waarderen de positieve kant.
Betrokken: we werken samen aan een prettige relatie waarin we elkaar horen, zien en kennen.
Wat wij belangrijk vinden
Op het beroepscollege nemen de beroepsgerichte vakken een sleutelpositie in en stellen leerlingen een belangrijk deel van hun eigen programma samen met de beroepsgerichte keuzevakken.
Wat wij bieden
- Sportklas
- Gevarieerde buitenschoolse activiteiten
- Lessen muziek en beeldende vorming
- Themaweken (week tegen pesten, week van mediawijsheid, week van de gezonde school)
- Lingeweken met allerlei activiteiten
- Sportactiviteiten: sportdagen met bijvoorbeeld volleybal, schaatsen, zwemmen en skiën, deelname aan het Olympic Moves toernooi
- Extra ondersteuning voor kernvakken Nederlands, Engels, wiskunde
- Professionele leerlingbegeleiding
- Loopbaanoriëntatie en -begeleiding
- Open podium/Linge Award
De brugklaS
In het eerste jaar werken we met twee dakpanklassen: de basis/kader brugklas en de kader/mavo brugklas. In het tweede jaar wordt de leerling ingedeeld in een basis- of een kaderklas. Een leerling uit de kader/mavo brugklas kan ook doorstromen naar de tweede klas van de mavo.
BRUGKLASACTIVITEITEN
- Introductiedagen
- Brugklasdag
- Sportdagen
- Projectdagen en -weken
- Onderbouwfeest
- Afsluitende activiteitenweek
Mentor
Zo'n eerste jaar op de middelbare school is wennen. We begeleiden je zo goed mogelijk. Elke leerling krijgt een mentor. De mentor helpt je op weg en is het eerste aanspreekpunt voor leerling en ouders. Het mentoruur wordt gebruikt om met leerlingen te praten over hun functioneren, voor het geven van specifieke studiehulp en het verzorgen van lessen rond thema's als vriendschap, digitaal pesten en verantwoordelijkheid nemen.
Intern BEGELEIDER
Ondersteuning van de leerling is een belangrijk deel van ons onderwijs. Elk kind krijgt de ondersteuning die nodig is. In de eerste plaats van de mentor. Wanneer reguliere ondersteuning niet genoeg is, kan een mentor extra ondersteuning inzetten.
Interne ONDERSTEUNING
- Mentoraat
- Intern begeleiders
- Ondersteuningscoördinator
- Orthopedagoog
- Vertrouwenspersoon
- Counselor
Externe ONDERSTEUNING
- Leerplichtambtenaar
- Jeugdarts/ jeugdverpleegkundigen (JGZ)
- Diëtist
- Schoolmaatschappelijk werk
- Externe vertrouwenspersoon
Passend onderwijs
- Verzuimbegeleiding
- Dyslexie of dyscalculiebegeleiding
- (Motorische) Remedial Teaching
- Training Sociale Vaardigheden
- Faalangstreductietraining
- Rots en Water
- TOPs! training