Menu

Veelgestelde vragen VO scholen

Heeft u een vraag over het schoolbeheer?
U vindt hier alle antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij?

Stuur ons een e-mail naar materiaal@devogids.nl met uw vraag.
U kunt ons ook telefonisch bereiken onder 020 570 89 81.

Wij staan graag voor u klaar!

Wijzigingen doorvoeren in beheer

De knop 'Uploaden' werkt niet

Helaas ondervindt ons systeem bij gebruik in Internet Explorer af en toe problemen met de knop ‘Uploaden’ .
Wij willen u verzoeken om het inladen te proberen met een anderen browser, bijvoorbeeld Chrome of Firefox.
Onze excuses voor dit ongemak.

Graag horen wij van u of hierdoor het uploaden wel gaat.
Mocht u problemen blijven houden, dan kunt u ook het beeldmateriaal naar materiaal@devogids.nl sturen, dan zorgen wij dat het ingeladen wordt in uw schoolbeheer.

Inladen van foto lukt niet.

Een foto dient in JPG-formaat met een minimale afmeting van 21 x 15 cm op 300 dpi aangeleverd te worden.
Bij het uploaden van de foto herkent het systeem of de kwaliteit voldoende is. Indien de kwaliteit niet voldoende is, krijgt u een melding te zien. Probeer dan een foto die wel aan de kwaliteit voldoet.

Inladen van logo lukt niet

Voor drukwerk (logo gids) dient een logo als EPS- of AI-bestand aangeleverd te worden.
Voor de digitale presentatie (logo website) moet de logo een PNG- of GIF-afbeelding met een minimale grootte van 1024x1024px zijn.

Gebruik van de leadservice: Hoe doe ik dit?

Voor het aan -of uitzetten van de leadservice download bijgaande handleiding: /opjescherm/Service/Handleiding_Leadservice

Open Dagen

Kan ik ook andere contactmomenten in Open Dagen opnemen?

Ja, het is mogelijk om alle momenten waarin groep 8 leerlingen kennis met uw school kan maken in het tabblad Open Dagen te zetten, bijvoorbeeld

  • Open huis;
  • Informatie avond;
  • Voorlichtingsavond,
  • Meeloopmiddagen;
  • Aanmelddagen
  • etc.

Geef bij de ‘Omschrijving’ kort en bondig aan wat het moment is.

Ik zie mijn Open Dagen niet meer in mijn SchoolPresentatie ONLINE staan

Zodra een Open Dag in het verleden ligt, zal deze niet meer online zichtbaar zijn.

Controleer hiervoor in uw schoolbeheer bij tabblad ‘Open Dagen’ of de datum van het betreffende moment nog in de toekomst ligt.

SchoolPresentatie ONLINE

Ik zie mijn teksten niet in de SchoolPresentatie ONLINE

De weergave van schoolgegevens, teksten en/of beeldmateriaal is afhankelijk van de door u afgenomen digitale service.

Kijk hier naar de mogelijkheden.

Klopt het niet, neem dan contact met ons op via materiaal@devogids.nl of neem telefonisch contact met ons op via 020 570 89 81.

Het kind op de foto staat er niet helemaal op/ is gedeeltelijk afgesneden/ staat niet in het midden.

U kunt zowel een staande als liggende foto uploaden. Deze worden door het systeem gecentreerd en rond uitgekaderd.
Hierdoor kan het gebeuren dat een afgebeelde persoon niet goed wordt weergegeven.
Om er voor te zorgen dat iemand er goed op komt te staan,  zou deze in het midden van de foto moeten staan.

De roze tekstballon is leeg. Hoe kan ik deze vullen?

In tabblad ‘Teksten’ kunt u een tekstveld ‘Minipresentatie Online’ vinden. Hier kunt u een korte, wervende tekst invullen die in de roze tekstballon op uw SchoolPresentatie ONLINE afgebeeld wordt.

De roze tekstballon is alleen zichtbaar bij afname van een SchoolPresentatie ONLINE of SchoolWijzer extra tekst ONLINE en biedt ruimte aan maximaal 350 tekens.

Ik zie mijn nieuw ingeladen foto niet in de Schoolpresentatie ONLINE afgebeeld.

Wanneer u een website bezoekt worden gegevens van die site op uw computer opgeslagen. Dit wordt ook wel de “cache” genoemd en helpt bij het sneller laden van de website als u deze de volgende keer bezoekt, omdat de gegevens nu van uw eigen computer worden geladen, in plaats vanaf de server. Over het algemeen zorgt dit niet voor problemen, maar het komt ook voor dat u wilt dat de site nieuwe data naar je computer verstuurt. Door de betreffende webpagina te verversen krijgt u weer de laatste versie te zien.

Verversen kunt u doen door bijvoorbeeld Ctrl+F5.

Ik zie de actuele slagingspercentages nog niet in mijn Schoolpresentatie Online.

Ieder jaar in december krijgen wij vanuit DUO de slagingspercentages aangeleverd van het afgelopen jaar. Pas vanaf dat moment worden de actuele slagingspercentages gepresenteerd op uw Schoolpresentatie Online.

Ik kan geen extra aanbod/thema's aanvinken.

Indien u geen Schoolpresentatie Online afneemt kunt u max 2 extra aanbod en 2 thema’s aanvinken. De weergave van schoolgegevens, teksten en/of beeldmateriaal is afhankelijk van de door u afgenomen digitale service.

Kijk hier naar de mogelijkheden.

Klopt het niet, neem dan contact met ons op via matariaal@devogids.nl of neem telefonisch contact met ons op via 020 570 89 81.

Ontvangen mailberichten

Ik ontvang een bevestiging maar heb (nog) niet op de knop 'Gegevens versturen' gedrukt

Het bericht dat u ontvangen hebt, is een bevestigings-/overzichtsmail dat u ontvangt aan het eind van een dag waarop er wijzigingen zijn doorgevoerd in het schoolbeheer, zodat u nog rustig kan doornemen welke data/materiaal/tekst etc. op dat moment in het beheer staat.

U ontvangt deze mail ook als een andere beheerder de schoolgegevens geactualiseerd heeft, waardoor u altijd op de hoogte bent van de status op dat moment.

Pas op het moment dat u op de knop “Gegevens versturen’ drukt wordt al het materiaal verstuurt naar de ontwerper om een nieuwe presentatiepagina te maken. Hiervan ontvangt u een bevestiging met als onderwerp ‘Bevestiging ontvangst materiaal t.b.v. presentatiepagina De VO Gids Print’.