Menu

Veelgestelde vragen VO scholen

Heb je een vraag over het verwerken van het materiaal?
Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons dan een e-mail: materiaal@devogids.nl.
Je kunt ons ook bellen: 020 570 89 81.

Wij helpen je graag!

Wijzigingen opgeven

De knop 'Uploaden' werkt niet.

Helaas ondervindt ons systeem bij gebruik in Internet Explorer af en toe problemen met het uploaden. Probeer dan om in te laden met een andere browser, bijvoorbeeld Chrome of Firefox. Onze excuses voor dit ongemak.

Graag horen wij van je of hierdoor het uploaden wel gaat.
Als je nog steeds problemen hiermee hebt, dan kun je het beeldmateriaal ook mailen naar materiaal@devogids.nl. Dan zorgen wij ervoor dat het beeld wordt toegevoegd aan de SchoolPresentatie.

Het inladen van een foto lukt niet.

Het minimale noodzakelijke formaat voor een JPG-foto is een afmeting van 21 x 15 cm op 300 dpi. Bij het uploaden van de foto herkent ons systeem of de kwaliteit voldoende is. Indien de kwaliteit niet voldoende is, krijgt je een melding te zien. Probeer dan een foto te uploaden die wel aan de kwaliteit voldoet.

Inladen van het logo lukt niet.

Voor de VO Gids PRINT is een logo als EPS- of AI-bestand noodzakelijk.
Voor de VO Gids ONLINE  is een logo als PNG- of GIF-afbeelding met een minimale grootte van 1024x1024px nodig.

Gebruik van de leadservice: hoe doe ik dit?

Voor het aan -of uitzetten van de leadservice kun je deze handleiding downloaden: /opjescherm/Service/Handleiding_Leadservice

Open Dagen

Kan ik ook andere contactmomenten in de Open Dagen opnemen?

Ja, het is mogelijk om alle momenten waarin groep 8-leerlingen kennis met jullie school kunnen maken in het tabblad Open Dagen te zetten, bijvoorbeeld

  • Open huis;
  • Informatieavond;
  • Voorlichtingsavond,
  • Meeloopmiddagen;
  • Aanmelddagen
  • etc.

Geef dan bij de ‘Omschrijving’ kort aan om welk soort contactmoment het gaat.

Ik zie mijn Open Dagen niet meer in mijn SchoolPresentatie ONLINE staan.

Zodra een open dag in het verleden ligt, zal dit niet meer online zichtbaar zijn.

Controleer hiervoor bij het tabblad ‘Open Dagen’ of de datum van het betreffende moment in de toekomst ligt.

SchoolPresentatie ONLINE

Ik zie mijn teksten niet in de SchoolPresentatie ONLINE.

De weergave van schoolgegevens, teksten en/of beeldmateriaal is afhankelijk van de afgenomen digitale service.

Kijk hier naar de mogelijkheden.

Klopt dat niet, neem dan contact met ons op via materiaal@devogids.nl of neem telefonisch contact met ons op via 020 570 89 81.

Het kind op de foto staat er niet helemaal op/ is gedeeltelijk afgesneden/ staat niet in het midden.

Je kunt zowel een staande als liggende foto uploaden. Deze foto ’s worden door het systeem gecentreerd en rond uitgesneden. Hierdoor kan het gebeuren dat een afgebeeld persoon niet volledig wordt weergegeven. Om er voor te zorgen dat iemand er goed op komt te staan, is het noodzakelijk dat hij/zij in het midden van de foto staat.

De roze tekstballon is leeg. Hoe kan ik die vullen?

In tabblad ‘Teksten’ kun je een tekstveld ‘Minipresentatie Online’ vinden. Hier kun je een korte, wervende tekst invullen die in de roze tekstballon op de SchoolPresentatie ONLINE wordt afgebeeld.

De roze tekstballon is alleen zichtbaar bij afname van een SchoolPresentatie ONLINE of SchoolWijzer extra tekst ONLINE en biedt ruimte aan maximaal 350 tekens.

Ik zie mijn nieuw ingeladen foto niet in de SchoolPresentatie ONLINE afgebeeld.

Wanneer je een website bezoekt, worden gegevens van die site op je computer opgeslagen. Dit wordt ook wel de ‘cache’ genoemd. Het helpt bij het sneller laden van de website als je deze de volgende keer bezoekt, omdat de gegevens nu van je eigen computer worden geladen, in plaats vanaf de server. Over het algemeen zorgt dit niet voor problemen, maar het komt ook voor dat je wilt dat de site nieuwe data naar je computer verstuurt. Door de betreffende webpagina te verversen krijg je weer de laatste versie te zien.

Verversen kun je doen door bijvoorbeeld Ctrl+F5.

Ik kan geen extra aanbod en/of thema's aanvinken.

Als je geen SchoolPresentatie ONLINE bij de VO Gids hebt, kun je maximaal tweemaal ‘extra aanbod’ en tweemaal ’thema’s’ aanvinken. De weergave van schoolgegevens, teksten en/of beeldmateriaal is afhankelijk van de door jullie afgenomen digitale service.

Kijk hier naar de mogelijkheden.

Klopt dit niet, neem dan contact met ons op via matariaal@devogids.nl of neem telefonisch contact met ons op via 020 570 89 81.

Ontvangen mailberichten

Ik ontvang een bevestiging maar heb (nog) niet op de knop 'Gegevens versturen' gedrukt.

Het bericht dat je hebt ontvangen, is een automatische bevestigings- of overzichtsmail die je ontvangt aan het eind van een dag waarop er wijzigingen zijn opgegeven. Daardoor kun je  de data, het materiaal of de tekst nog rustig controleren.

Je ontvangt deze mail ook als een andere beheerder de schoolgegevens geactualiseerd heeft, waardoor je altijd op de hoogte bent van de status op dat moment.

Pas op het moment dat je op ‘Gegevens versturen’ drukt, wordt al het materiaal verstuurd naar onze vormgever om hiermee een SchoolPresentatie te maken. Hiervan ontvang je nog een bevestiging.